FANDOM

Suositeltusivu1

Tämä on suositeltu sivu.

Heebu1

Heebu (heebu.com) on Habbohotellin virallinen fanisivu. Syksyllä 2006 perustetun Kuvalehti Heebun toimipiiriin kuuluvat erilaiset artikkelit, kulttuuriarvostelut kirjallisuudesta, elokuvista ja musiikista sekä myös uutisointi Habbon ajankohtaisista aiheista. Kuvalehtenä oleminen takaa uuden materiaalin säännöllisen ilmestymisen, sillä uusi numero ilmestyy kuukausittain. Lisäksi julkaistaan special-numeroita muutaman kerran vuodessa. Heebu lähestyy vierailijoitaan myös erilaisin Habbo Hotelissa järjestettävin tapahtumin.

Historia Muokkaa

Lähde: Heebu.com

Historia kerrottu webmasterin sanoin.

Heebun historian juuret löytyvät Habbotic -fanisivustolta. Habbotic.net perustettiin vuoden 2003 keväällä tarjoamaan habboilijoille ajankohtaista tietoa Habbo Hotelista. Sivusto nousi nopeasti muiden suosioon ja kesällä 2003, yhdessä Pixeli.netin kanssa, järjestettiin ensimmäinen Habbomiitti.

Kun Kultakalan Kuvalehden toiminta loppui kesällä 2003, Habbotic päätti ryhtyä kuvalehdeksi. Ensimmäinen numero julkaisiin 12.8.2003. Staffiin kuuluivat tällöin keikku, Kurala, -elous-, Fortunate ja -Elukka-. Lisäksi Habboticissa oli "Kysy valvojalta" -palsta, jota toimitti nimenomaan -Elukka-.

Habboticin suosion noustua se ehti julkaista myös numero 2:n (10.10.2003) ja Halloween Specialin (17.10.2003). Tämän jälkeen keikulta loppui oma vapaa-aikansa täysin koulun takia, jonka seurauksena Habbotic.net lopetettiin.

Ajat muuttuivat ja keikun koulukiireet vähenivät. Habbolla ei ollut oikein minkäänlaista kuvalehteä, joten keikku päätti perustaa uuden kuvalehden, Heebun. Habbotic -nimeä ei otettu enää takaisin sen takia, koska Kriisipalvelu oli muuttanut nimensä Habbomaticiksi. Emmehän me halua tuoda markkinoille lähes samannimistä sivustoa. Ja sitäpaitsi, uusi staffi, uudet kujeet, joten uusi nimikin.

Heebun ensimmäinen numero julkaistiin 5.10.2006. Heebun staffiin kuuluivat keikku (ylläpitäjä), Erinna (päätoimittaja), Ihmissyoja (ulkoasuvastaava), Suurennuslasi (assistentti), err0r (toimittaja), kumina (arvostelija), sekä Ankkamankka (oman palstansa ylläpitäjä).

Tämän jälkeen Heebussa julkaistiin monia onnistuneita ja suosiota saavia mielenkiintoisia numeroita, sekä Special -julkaisuja. Staffissa tapahtui muutoksia: kumina ja err0r joutuivat luopumaan paikoistaan kiireittensä takia. Heidän tilalleen tulivat uudet lahjakkaat tulokkaat: Agneta (arvostelija) ja mr.sultaan (toimittaja). Saimme mukaamme myös uuden kuvittajan, Mic :in.

Heebu oli ehtinyt toimia vain 2 kuukautta ja toimittaa 4 numeroa, kun siitä tuli 7.12.2006 Habbo Hotel Suomen virallinen fanisivusto.

Vuosi vaihtui vuoteen 2007 ja Heebussa tapahtui myllerryksiä: kuvittajamme Mic ja toimittajamme mr.sultaan erosivat kiireittensä vuoksi. Tilalle tiensä löysivät uudet kuvittajat Kaisushi ja Lord-Ananas. Lisäksi uudeksi toimittajaksi valittiin -pippin-. Heebu laajensi toimintaansa erilliselle "Maailmalla" -palstalle, jota toimittamaan tuli Vaniljapasta.

Ja lisää on tulossa...

Kuvalehti Heebuun liittyviä linkkejä Muokkaa